keskiviikko 23. marraskuuta 2016

Rotsi, osa 2

Rotsin koristelu on edennyt vähän laiskasti, mulla kun puuhaa aina riittää! Laitoin kertaalleen niittirivin hihaan ompelemani poikkisauman kohdille, mutta totesin vielä sen jälkeen käytössä että hiha on edelleen liian pitkä. Otin siis niitit pois ja lyhensin hihaa saumasta vielä vähän. Niiden kiinnittämiseen ei kauaa mennyt, joten en tätä turhaan harmitellut. Oli aika hyväkin juttu, että hihaa piti vielä korjata. Niitit asennettuani nimittäin huomasin, että ostamissani niiteissä on vähän turhan pieni kanta (1cm) ja ne ovat aika kevyitä. Jos niitä ei laita aivan vieri viereen, ne sojottavat minne sattuu ja se viivasuorassa rivissä näyttää vähän pöhköltä. Jos ne taas laittaa koskettamaan toisiaan, reiät menevät liian lähekkäin ja on vaarana että nahka repeää käytössä. Mulla on ideana se, etten laita niittejä aivan vierekkäin. Vaikka sellaiset kunnon haarniskarotsit ovat ihan siistejä, en itselleni sellaista tahdo; ne ovat vähän liian "täyden" näköisiä makuuni. Hankin siis isompia ja painavampia niittejä hihoihin ja nämä laitan vaikka liiviini, jossa jo ennestään samanlaisia on. 
Decorating my leather jacket has been on a break, because I have a lot to do. I placed studs on sleeve near the seam I created to shorten sleeves, but after that I figured that sleeves were still a bit too long. So I took the studs off and shortened sleeves a bit more. Attaching them didn't take long so nothing to worry about. It was actually a good thing that sleeves were too long. After placing studs I realized that they had base too small (1cm) and they were too lightweight. If I don't place them side by side, they tend to stick out odd positions. And if I place them side by side, supporting each other, the gap between studs is so small that leather will most likely rip. I don't want to place them side by side, because even the jackets looking like metal armors are fine, that's not what I want. They tend to be too full for my liking. So I'll just have bigger and heavier studs for sleeves and use the old ones for my vest, it already has them.

Yhden pätsin kyllä tein ja ompelin sen hihaan. Tässä ikioma Wednesday Addamsini! Tämän tekeminen oli vähän haasteellisempaa kuin perus tekstipätsien, sillä irti leikattavat osat piti miettiä tosi tarkkaan ja kasvonpiirteet olivat niin pientä piiperrystä, että tein osan niistä käsin siveltimellä. Typystä tuli kyllä tosi hauska, ja vaikka aluksi ajattelin että tähän rotsiin tulee vain punkbändien logoja, niin Christinahan on mustavalkoisena aivan kotonaan hihassani.
I made one patch anyway and sewed it on sleeve. This is my own Wednesday Addams! Making this was bit more complicated than regular text patches, because I really had to think what parts need to be cut off and her face is so tiny that I ended up painting some of it by hand. I love it, and even I thought that I will only put logos of my fav punk bands to the jacket, this black and white Christina belongs right here. 

4 kommenttia:

  1. Ihan mahtava tuo Wednesday! Vähän jotain erilaista niiden peruspätsien joukossa sitten! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ^^ Mulla kävi kans mielessä joku punkversio Disney-prinsessasta, mut Wednesday voitti. :D

      Poista
  2. That looks amazing. I'm rarely do alterations now.

    VastaaPoista