maanantai 6. kesäkuuta 2016

Kesän taikaa

Moikka! Mä olen töiden lisäksi ehtinyt ottaa välillä rennostikin, viime kuussa etenkin. Sen lämpimän aallon aikaan tuli ulkoiltua paljon Lahdessa ja Tampereellakin kävin. Mähän siis etsin tällä hetkellä kämppää Tampereelta, joten kulmiin on ollut mukava tutustua. Lahdessa on ollut pääosin mukava asua 27 vuotta, mutta nyt alkaa jo riittää - kaipaan elämääni kipeästi suurta, ravistelevaakin muutosta, sillä olen huomannut että jatkuva samojen polkujen tallaaminen ei tee hyvää mielenterveydelleni. Joka päivä sama kotimatka, samat seinät, samat kulmat... jatkuvastihan elämässäni on muutosta, mutta oloni on silti hyvin ahdistavalla tavalla pysähtynyt. Jo asunnon hakeminen on tuntunut todella hyvältä, vaikkei vielä ole tärpännytkään - hei, mä olen oikeasti liikkeessä, olen elossa! Ja miksi juuri Tampere? No, se on ollut vaihtoehtojeni listalla hyvin ylhäällä jo vuosia puhtaasti siksi, että kyseessä on hyvin viehättävä kaupunki. Lisäksi uskon, että mulla on päivätyön hakemisessa parempaa onnea siellä päässä.

Uskon kyllä, että muutto tulee olemaan melkoinen kulttuurishokki, sillä en tunne Tampereelta montaakaan ihmistä ja elo on varmasti alkuun hyvin yksinäistä. Haikin vaihtoi juuri kaupunkia. Mua kyllä kiinnostaisi Nekala asuinalueena, sillä se muistuttaa Lahtea sen verran että lievittäisi koti-ikävää :D Kävin siellä asuntonäytössä ja pidin näkemästäni. Niin rosoista. Ja rakastan puutaloja.

Kesä on kaikkialla kaunis, myös Lahdessa. Tässä kuvasatoa eräältä toukokuun yöltä, jolloin päädyimme kaljoittelemaan ystävieni kanssa aamuun saakka. Tuo ylin kuva saatanan sarvista on otettu viideltä aamulla. On muuten mahtava aika liikkua, kaduilla ei ole juuri ketään ja on niin hiljaista!







Ette olekaan vielä nähneet pyörääni! Mulla on tollainen retrokombi, johon isäukko maalasi pääkalloja :D Ja päätti maalata oman joponsa samanlaiseksi x) Lumettomaan aikaan fillaroin kaikkialle, sillä asun kahden kilometrin päässä keskustasta. 

Ja sitä Tamperetta sitten, kävin visiitillä toukokuun puolivälissä. Olen tutustunut erääseen, jonka kanssa oli mahdottoman hauskaa muun muuassa syödä kakkua Tornissa... 



... nauttia iltapalaa välikatolla...


...kiipeillä leikkipuistossa...



...ja tuijotella mitä ihanimpaan kesäyöhön!


Tätä kirjoittaessani toivun lauantain hipoista. Ekana oli vuorossa Green Grass #1 eli konemusaa kariksessa. Pientä nykimistäni ei voi oikeen kutsua tanssimiseksi, lähinnä vaan nautiskelin olutta ja vietin aikaa frendini kanssa.


Siitä jatkoin sitten Torveen, jossa soittivat Nykyaika, Flippipuisto, The Beatkicks ja Anal Thunder, joista viimeisin on suosikkini. Olen ollut Anal Thunderin keikalla aikaisemminkin, 2011 kaiketi ja eipä olisi voinut sopivampaan väliin keikka osua, sillä kaipuu päästä pittiin tai muuten vaan pogoomaan oli tässä ehtinyt kasvaa isoksi. Keskityin ystävääni tuoppiin sen verran ettei tullut kuvattua bändejä ollenkaan, enkä Analin aikana edes harkinnut tarttuvani kameraan. Mutta aamulla löysin kamerastani erinomaisen tiivistelmän illastani. Musta tuntuu että tämä ennen ja jälkeen-kuvaelma kertoo sanoja paremmin, miten kova meno pitissä oli! :D 




Oletko sinä seikkaillut? Jaa alkukesän hauskimpia hetkiäsi!

4 kommenttia:

  1. Tsemppiä kämpän etsimiseen, kyllä se sopiva sieltä vastaan tulee! :)

    Itsekin sain juuri fillarin kuntoon, ja voi mikä ikävä pyöräilyä on ollutkaan. En siis sinänsä mitenkään urheilumielessä pyöräile, mutta reissut kauppaan, kirpparille yms. sujuvat vain niin paljon nopeammin. Täältäkin löytyy retropyörä, vanha Nopsa, mutta se on vähän autenttisemmassa kunnossa vaikka tuunailu joskus vähän nuorempana kovasti houkuttelikin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olen itsekin optimistinen asian suhteen, mikään tappava kiire esim töiden tai opiskeluiden takia kun ei muuttaa ole.

      Pyöräily on kyllä mukavaa! Ja juurikin ne kauppa- ja kirpparireissut, vaikken itsekään urheilumielessä sotke niin hyötyliikuntahan on aina hyödyksi.

      Poista
  2. Onnea Tampereelle, toivottavasti asunto tärppää pian ^^ Oi voi, mä niin haluaisin muuttaa mutta olen tässä asunnossa varmasti kiinni vielä ainakin 3 vuotta.

    Kaveri just muuttaa pois Tampereelta, asui ensin Nekalassa ja sitten Amurissa. Nekala oli ihan kiva (paitsi silloin kun paikallinen jengi alkoholisteja kerääntyi pihoille elämöimään) 😂 Aina kun olin siellä kylässä, kävelin ihastelemassa puutaloja ja paikallisessa leipomossa hakemassa mustikkamunkkeja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Eiköhän se sopiva vielä kohdalle osu :) Toivottavasti saisit itsekin (edes ajan kanssa) mielenrauhan asumisen suhteen!

      Joo olen käsittänyt että alue on vähän sellainen, ja lienee tosi paljon tuurista kiinni millaisia naapureita saa. En itsekään tykkäisi jos naapurit olisivat aivan toivottoman äänekkäitä :D Vaikka tässä blogissa tulee puhuttua ryyppyreissuista niin itse olen tosi rauhallinen eläjä ja kunnioitan hiljaisuutta. Mut en myöskään suutu joka risauksesta, niitäkin löytyy...

      Poista