tiistai 11. maaliskuuta 2014

Rääppiäiset

Tässä onkin tapahtunut kaikenlaista ompelusaralla. Minua mm. pyydettiin hääpuvun tekijäksi ja kaasoksi, joihin tietysti suostuin. Suuruus, josta olen aiemmin puhunut ja jota olen ommellut, sattuu myös olemaan hääpuku :D Ei siinä, kahden morsiamen välissä tasapainottelu on aika hauskaa työtä. Ja tietty saan tehdä itselleni törkeän hienon kaasonmekon! Mustaa puuvillasatiinia (häät ovat heinäkuussa, en voi sietää keinokuituja kesäkuumalla) ja kirkkaan vihreää... jotakin. Silkkiä, jos on varaa ja sitä saan käsiini, tai sitten ihan taftia. Kunhan on komean näköistä! Morsian on ihanan liberaali, saan näyttää absinttipullolta jos huvittaa.

Keskeneräisiä töitä piisaa, mutta tietysti innostuin taas hametalkoisiin... Yksi korsetinraakile on lojunut kaapissa muutaman kuukauden, ja yksi tutukin ja siihen kuuluvat tykötarpeet ovat kesken. Ongelmana aiemmin kun oli rahanpuute, korsettien tekeminen itse ei ole yhtään sen halvempaa kuin valmiin yksilön ostaminen. Usein materiaaleihin menee enemmän kuin yhteen valmiskorsettiin. Ja hääpukujen lisäksi en oikeen ole jaksanut aloittaa muita suunnittelemiani isompia projekteja, vaan tyydyn parin illan juttuihin. Ihan hyvä vaan, saanpahan kankaanjämiä pois kaapista pyörimästä.

Tein alkuvuodesta Liisa Ihmemaassa-aiheisen mekon. Esittelen kyseisen koltun myöhemmin, jämistä tein tämän. Olen ihan rakastunut tuohon printtiin! Siitä ei kamerallani edelleenkään saa hyvää kuvaa, mutta siinä on kullanvärisiä osia ja kaikkea ihanaa.



Loharikankaan jämä oli jo pitkään ärsyttänyt minua, mutta ei ollut fiilistä tehdä siitä mitään. Nyt se sitten iski, ja teinkin molemmat hameet joutuisasti sarjana.


Jossakin vaiheessa kevättä aion kertoa hiukan työpaikastani, kuvien kera tietty. Olen töissä pukuvuokraamossa, ja työtehtäviini kuuluu myös uusien naamiaisasujen ompelu. Tähän mennessä on syntynyt pikkuisen Star Warsia ja Ihmemaassakin olen seikkaillut, niistä lisää myöhemmin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti